Copyright 2008 Lyhnosoft Corporation® All rights reserved.

Απαγορεύεται η αντιγραφή, δημοσίευση ή αναπαραγωγή των, από οποιονδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο χωρίς την έγγραφη αναφορά της πηγής.

Παράδειγμα:
Λυχναρόπουλος Κ., 2010. Ενέργεια πάντα και παντού. Στον Καμβά, [blog] 31 Δεκεμβρίου. Διαθέσιμο στο: <http://stonkamva.blogspot.com/2010/12/blog-post.html> [Έγινε πρόσβαση στις 9 Δεκεμβρίου 2011]

Από τη Lyhnosoft Corporation®
________________________________________________________

17 Αυγούστου 2011

Πώς να προστατέψετε τα δόντια σας | Σχολιασμός

     Πάνω στα δόντια μας δημιουργείται ένα αόρατο, κολλώδες στρώμα, η πλάκα. Τα μικρόβια της πλάκας διασπούν το άμυλο των … τροφών και παράγουν οξέα, τα οποία με τη σειρά τους διαλύουν την αδαμαντίνη του δοντιού, προκαλώντας τερηδόνα.
     Επίσης ερεθίζουν τα ούλα και προκαλούν ουλίτιδα. Με τα άλατα του σάλιου η πλάκα σκληραίνει και γίνεται πέτρα, προκαλώντας ουλίτιδα. Η άμυνα μας απέναντι σε όλα αυτά είναι η σωστή στοματική υγιεινή, με πρώτο και σημαντικότερο το βούρτσισμα. Το ιδανικό είναι να βουρτσίζετε τα δόντια σας έπειτα από κάθε γεύμα.

     
Απαραίτητο θεωρείται το βούρτσισμα προτού κοιμηθούμε, μια και κατά τη διάρκεια του ύπνου μειώνεται σημαντικά η ποσότητα του σάλιου και η αντιμικροβιακή δράση του.

Τερηδόνα
Τερηδόνα

  • Η οδοντική τερηδόνα είναι μια μολυσματική ασθένεια η οποία προκαλεί την αφαίρεση των αλάτων των σκληρών οδοντικών ιστών και στη συνέχεια την αποδόμηση του οργανικού υποστρώματος τους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία κοιλοτήτων στο δόντι.
  • Η ύπαρξη της τερηδόνας σε νεαρή ηλικία αποτελεί ισχυρό προγνωστικό παράγοντα για την εμφάνιση της νόσου στην ενηλικίωση.
  • Τα παιδιά που πάσχουν από σοβαρές τερηδόνες έχουν χαμηλότερο δείκτη σωματικής ανάπτυξης και βάρους σε σχέση με υγιή παιδιά της ηλικίας.
Ουλίτιδα
     Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι το βούρτσισμα των δοντιών με φθοριούχο οδοντόκρεμα, που περιέχει τουλάχιστο 1,000 ppm φθορίου, δυο φορές τη ημέρα, βοηθά στη μείωση της τερηδόνας. Ιδιαίτερα για τα παιδιά, το βούρτσισμα των δοντιών είναι πιο αποτελεσματικό όταν αυτό γίνεται με την επίβλεψη των γονέων και η αποτελεσματικότητα αυτή εξαρτάται από την προσοχή και την φροντίδα του επιβλέποντος. Επίσης ο ρόλος του γονέα ως «πρότυπου» για τη μίμηση καλών συνηθειών είναι μια πραγματικότητα που αφορά άμεσα και τη στοματική υγιεινή.
     Σύμφωνα με μελέτη της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Οδοντιατρική Ομοσπονδία το πρόβλημα στην προσχολική ηλικία είναι ιδιαίτερα σοβαρό.     

     Τα στοιχεία δείχνουν ότι στην προσχολική ηλικία:
  1. Το 36% των παιδιών έχει ήδη τερηδονικές βλάβες.
  2. Ο δείκτης DMFT αυξάνεται από 0,05 στην ηλικία των 2 ετών σε 3 στην ηλικία των 6 ετών.
  3. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας παρατηρείται ότι δεν πηγαίνουν συχνά στον οδοντίατρο και όσα έχουν πάει ξεκίνησαν αργά, σε ηλικία τριάμιση χρονών, τη στιγμή που η επίσημη οδηγία είναι η πρώτη επίσκεψη να γίνεται στην ηλικία του ενός έτους.
Οδηγίες για βούρτσισμα
  • Τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν από νωρίς να φροντίζουν το χαμόγελο τους. Μια καλή συνήθεια είναι οι γονείς να βουρτσίζουν τα δόντια τους παρέα με τα παιδιά τους, πρωί και βράδυ.
  • Είναι σημαντικό το παιδί να μάθει να βουρτσίζει χωριστά τα πάνω και τα κάτω δόντια και ακολουθεί μια σειρά ώστε να φτάσει μέχρι και το τελευταίο δόντι για ένα ολοκληρωμένο και σωστό βούρτσισμα.
  • Δείξε του να κινεί την οδοντόβουρτσα από τα ούλα προς τα δόντια.
  • Ανανεώστε την οδοντόβουρτσα του παιδιού κάθε τρεις μήνες, διότι μετά την πάροδο του διαστήματος αυτού η οδοντόβουρτσα έχει φθαρεί και δεν πληροί τους κανόνες υγιεινής.
  • Αν το παιδί πέρασε ένα κρυολόγημα, αλλάξτε την οδοντόβουρτσα του για να αποφύγετε την μεταφορά μικροβίων.
  • Δείξτε στο παιδί πως καθαρίζει με νήμα τα μεσοδόντια διαστήματα.
  • Πηγαίνετε τακτικά το παιδί στον οδοντίατρο για φθορίωση και έλεγχο στοματικής υγιεινής.
  • Προτιμήστε ένα ειδικευμένο παιδοδοντίατρο, ώστε η εμπειρία της επίσκεψης να είναι ευχάριστη για το παιδί.
====================================================================
Σχολιασμός
     Τα δόντια είναι πολύ σημαντικά εργαλεία για τη διατροφή μας. Δεν είναι για πλάκα. Γι' αυτό και πρέπει να τα προσέχουμε όπως θα προσέχαμε τα πιρούνια και τα κουτάλια μας να είναι καθαρά για την κάθε χρήση που θα κάνουμε. Κατά την δική μου άποψη, πιστεύω ότι είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε δύο ειδών οδοντόκρεμες: Μία με φθόριο και μία φυτική.
     Αυτό το προτείνω γιατί δεν είναι καλό να χρησιμοποιούμε συνεχώς χημικά στο στόμα μας. Οπότε για τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες χρησιμοποιήστε την φυτική οδοντόκρεμα και στο τελευταίο βούρτσισμα της ημέρας, πριν κοιμηθείτε, χρησιμοποιήστε την οδοντόκρεμα με το φθόριο.
     Επίσης, μην χρησιμοποιείτε σε κάθε σας βούρτσισμα τα διαλύματα στόματος γιατί καταστρέφουν το pH του στόματος αλλά σε καμία περίπτωση μην πιστέψετε τους μύθους ότι αυτά τα διαλύματα προκαλούν καρκίνο του στόματος. Υπάρχουν έρευνες που απέδειξαν ότι τα διαλύματα δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με τον καρκίνο του στόματος. Και για να μην αερολογούμε, σας παραθέτω τις έρευνες που το πιστοποιούν αυτό:

  1. J.G. Elmore and R.I. Horowitz ("Oral cancer and mouthwash use: Evaluation of the epidemiologic evidence." Otolaryngol Head Neck Surg. 1995;1(113):253–261)
  2. Mashburg et al. ("A Study of the relationship between mouthwash use and oral and pharyngeal cancer." JADA, 1985)
  3. Philip Cole, M.D., Dr.P.H, Brad Rodu, D.D.S and Annette Mathisen, Ph.D. ("Alcohol-containing mouthwash and oropharyngeal cancer, a review of the epidemiology" JADA, 2003)
 Οπότε το διάλυμα στόματος είναι καλό να το χρησιμοποιείτε μόνο με το μεσημεριανό βούρτσισμα. Έτσι και αλλιώς, στο βραδινό βούρτσισμα με την οδοντόκρεμα φθορίου είστε καλυμμένοι στο θέμα υγιεινής.


 Πλήρης παράθεση: medicalnews.gr
Πηγή: mednutrition.gr
Σχολιασμός: Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος
Πηγή ερευνητικών άρθρων: sciencedirect.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το περιεχόμενο που υπάρχει στη παρούσα ιστοσελίδα απευθύνεται σε κοινό μη ειδικό, συμπεριλαμβανομένων και των ασθενών. Σε αυτή την περίπτωση δεν υποκαθιστά την ιατρική εξέταση και γνώμη.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...