Copyright 2008 Lyhnosoft Corporation® All rights reserved.

Απαγορεύεται η αντιγραφή, δημοσίευση ή αναπαραγωγή των, από οποιονδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο χωρίς την έγγραφη αναφορά της πηγής.

Παράδειγμα:
Λυχναρόπουλος Κ., 2010. Ενέργεια πάντα και παντού. Στον Καμβά, [blog] 31 Δεκεμβρίου. Διαθέσιμο στο: <http://stonkamva.blogspot.com/2010/12/blog-post.html> [Έγινε πρόσβαση στις 9 Δεκεμβρίου 2011]

Από τη Lyhnosoft Corporation®
________________________________________________________

11 Οκτωβρίου 2010

To σκοτεινό μυστικό των ποπ κορν

Αν η ιδέα να περάσετε το Σαββατόβραδό σας σε μια σκοτεινή κινηματογραφική αίθουσα με την παρέα σας και με μία σακούλα γεμάτη ποπ κορν με γεύση βουτύρου σας ενθουσιάζει, ίσως ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείτε. Θα μπορούσε πράγματι να είναι καλή ιδέα μόνο υπό την προϋπόθεση ότι είστε πρόθυμοι να μοιραστείτε τα ποπ κορν σας με …όλους τους υπόλοιπους κινηματογραφόφιλους γύρω σας. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει μια νέα αμερικανική έρευνα.
Η μελέτη με αντικείμενο τα θρεπτικά συστατικά του ποπ κορν αποκαλύπτει την ανησυχητική ποσότητα λίπους, αλατιού και θερμίδων που περιέχουν ακόμη και τα μικρότερα μεγέθη. 


Το Κέντρο για την Επιστήμη και το Δημόσιο Συμφέρον στις ΗΠΑανέλυσε το περιεχόμενο των ποπ κορν που διατίθενται σε τρεις μεγάλες αμερικανικές αλυσίδες κινηματογράφου.


Διαπιστώθηκε ότι μια μεγάλη συσκευασία ποπ κορν για παράδειγμα μπορεί να περιέχει μέχρι και 1.200 θερμίδες και 60 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Αν κανείς προσθέσει μόλις μια κουταλιά της σούπας βούτυρο προσλαμβάνει επιπλέον 130 θερμίδες.

Η περιεκτικότητα σε θερμίδες και λιπαρά μίας συσκευασίας ποπ κορν μεσαίου μεγέθους δε διαφέρει κατά πολύ από εκείνη της μεγάλης συσκευασίας. Όσο για τη μικρή συσκευασία ούτε λίγο ούτε πολύ περιέχει 670 θερμίδες και 24 γραμμάρια κορεσμένου λίπους.

Τα αποτελέσματα της μελέτης μπορεί να σας προκαλέσουν έκπληξη, ειδικά αν μέχρι τώρα συνηθίζατε να υποκύπτετε χωρίς τύψεις στον πειρασμό μιας λαχταριστής σακούλας ποπ κορν, πιστεύοντας ότι πρόκειται για υγιεινό σνακ.

Στην πραγματικότητα μόνο τα απλά ποπ κορν έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά. Αντίθετα τα ποπ κορν που πωλούνται στους κινηματογράφους είναι συνήθως φορτωμένα με λάδια, που αποτελούνται κατά 90% από κορεσμένα λιπαρά. Με την προσθήκη μιας «γενναίας» ποσότητας αλατιού το σνακ σας μετατρέπεται αυτομάτως σε «θερμιδική» βόμβα.

«Το θέμα είναι η ποσότητα», επισημαίνει η Marion Nestle, καθηγήτρια Διατροφής στο Πανεπιστήμιο τηςΝέας Υόρκης. «Μία μεγάλη μερίδα ποπ κορν αντιστοιχεί περίπου στα τρία τέταρτα των θερμίδων, που θα έπρεπε να προσλάβετε στη διάρκεια μιας ολόκληρης ημέρας.

Aπό την άλλη αν περιοριστείτε σε μια με δύο χούφτες ποπ κορν, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα».
Ένας τρόπος για να κάνετε το ποπ κορν σας πιο υγιεινό είναι να ζητήσετε να σας ετοιμάσουν μια μερίδα χωρίς καθόλου αλάτι. Ο καλύτερος τρόπος όμως για να γλιτώσετε από τις περιττές θερμίδες, είναι να παραλείψετε το ποπ κορν εντελώς.

«Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μια σακούλα ποπ κορν με 10 φίλους. Ή αλλιώς να το πάρετε απόφαση και να παρακολουθήσετε την ταινία χωρίς να τσιμπολογάτε απολύτως τίποτα», δηλώνει χαρακτηριστικά ηMarion Nestle.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το περιεχόμενο που υπάρχει στη παρούσα ιστοσελίδα απευθύνεται σε κοινό μη ειδικό, συμπεριλαμβανομένων και των ασθενών. Σε αυτή την περίπτωση δεν υποκαθιστά την ιατρική εξέταση και γνώμη.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...